torsdag 12. november 2015

PERSPEKTIV - STOLER

I dag har vi jobbet litt med perspektivtegninger av stolet. jeg valgte lettere stol å tegne fordi jeg ikke er så god til å tegne for fri hånd. Jeg tror må øve litt mer !!   jeg synes perspektiv er veldig vanskelig for meg. men jeg gjøre godt jeg kan. Bedre ikke har gjort noe.

                                                   Arne Jacobsen – Klassiske Egget Stol


Selv om Egget stolen av Arne Jacobsen ble lansert så tidlig som i 1958, vil de som i dag ser den for første gang synes den er særdeles moderne og framtidsrettet.
Arne Jacobsen Egget ble designet og lansert i forbindelse med hans arbeid som arkitekten bak Royal SAS Hotell i København. Her ble stolen benyttet i hotellets lobby og gjesterom. Bare litt histore om Egget stolen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar